ال سی مجتمع (Compact plc)

از دیگر انواع پی ال سی میتوان به پی ال سی کامپکت یا مجتمع، اشاره کرد. در این مدل از plc تمامی بخش های پی ال سی مانند خروجی و ورودی ها، پردازنده و قسمت تغذیه درداخل باکس طراحی می شوند و همچنین برخورداری از خروجی و ورودی های بیشتر تا ۳۰۰ ورودی خروجی، امکان استفاده از پی ال سی نوع مجتمع را در پروژه های متوسط قابل استفاده ساخته است.

از این نوع از پی ال سی به طور معمول برای پروژهای هوشمند سازی وهمچنین اتوماسیون کارخانه ها استفاده می شود.

پی ال سی ماژولار (Modular plc)

در این نوع ازپی ال سی بخش های اصلی مانند ورودی خروجی ها و پردازنده و ماژول های تغذیه ازهمدیگر جدا بوده اند، اما امکان قرار دادن این بخش ها در کنارهمدیگر، به منظور تشکیل یک پی ال سی وجود دارد.این نوع از plc قابلیت اضافه شدن تعداد زیادی خروجی و ورودی را متناسب با قدرت سی پی یو امکان پذیر می سازد. برای کار کردن این نوع از پی ال سی باید قابی در قسمت انتهایی آن بسته شود و پی ال سی تکمیل شود.

SolutionsPT انعطاف پذیری و عملکرد بهبود یافته را برای تولید کنندگان ارائه می دهد

28 اکتبر 2015 | اخبار


ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فناوری اطلاعات صنعتی، SolutionsPT، تونی منیون را به عنوان رهبر واحد تجاری برای خدمات فناوری اطلاعات صنعتی خود منصوب کرده است. اولین اقدام او در نقش جدید نظارت بر راه اندازی مجدد و عرضه پلتفرم مدیریت شده شرکت است.




پلتفرم مدیریت شده که در بازار منحصر به فرد است، اولین پلتفرم فناوری اطلاعات کاملاً مدیریت شده در صنعت است که به طور خاص برای محیط های تولیدی و صنعتی ساخته شده است، زیرا توانایی آن در تجزیه و تحلیل شبکه دو لایه عمیق تر از هر سیستم موجود دیگری است. با ارائه زیرساخت کامل سیستم فناوری اطلاعات همراه با مدیریت عملکرد SCADA و مقاومت در برابر بلایای طبیعی، تولیدکنندگان پلتفرم مدیریت شده را قادر می‌سازد تا نظارت بر عملکرد، هشدار فعال و مقاومت در برابر بلایا را برای کمک به کاهش زمان خرابی، کاهش سرمایه و هزینه‌های عملیاتی و افزایش رقابت ترکیب کنند.


پلتفرم مدیریت شده توسط تیم متخصص SolutionsPT ارائه و نظارت می شود که هم مدیریت عملکرد و هم مقاومت در برابر بلایا را نظارت و مدیریت می کند. ویژگی های کلیدی این سیستم شامل ارائه یک راه حل پشتیبان و بازیابی کامل برای زیرساخت های کنترلی است که شامل بازیابی فلز خالی، تجسم فوری برای بازیابی سریع و بازیابی کامل سرور در هر محیط فیزیکی یا مجازی است. این پلتفرم نظارت بر عملکرد را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد زیرا تیم مجرب SolutionsPT نظارت عمیق شبکه را تا سطح SCADA و برنامه انجام می‌دهد و بلافاصله قبل از وقوع خرابی، سایت‌های تولید را از هرگونه مشکل احتمالی آگاه می‌کند.


SolutionsPT شناسایی کرده است که سازمان های تولیدی اغلب زیرساخت های فناوری اطلاعات مشخص شده در سطح شرکت را به ارث می برند که به اندازه کافی برای محیط کارخانه قوی نیستند. یک نظرسنجی اخیر از این شرکت نشان داد که 40٪ از مشاغل تولیدی به توانایی سازمان خود برای راه اندازی مجدد و راه اندازی مجدد پس از یک شکست مهم فناوری اطلاعات کمتر از حد اطمینان داشتند.


تونی مانیون، که پیش از تصدی پست جدید خود، مدیر فروش بود، گفت: «تولیدکنندگان بر توسعه، بازاریابی و فروش محصولات خود متمرکز هستند، بنابراین بازیابی فاجعه اغلب چیزی است که تا زمانی که مشکلی پیش نیاید، از فهرست اولویت‌ها خارج می‌شود. ما مستقیماً از بخش‌های مهندسی، عملیات و فناوری اطلاعات شنیده‌ایم که برای جایگزینی سیستم‌های موجود، یک راه‌حل قابل اعتماد، ایمن و مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. پلتفرم مدیریت شده راه حلی برای این خطرات تجاری و چالش های فناوری اطلاعات با هزینه ای مقرون به صرفه ارائه می دهد و به شرکت ها اجازه می دهد زمان، منابع و انرژی خود را بر توسعه و بازاریابی محصولات خود متمرکز کنند.


Dairy Crest به همراه تعدادی دیگر از تولیدکنندگان پیشرو مواد غذایی و نوشیدنی، قبلاً در سرویس پلتفرم مدیریت شده ثبت نام کرده اند.


راسیک پاتل، مهندس کنترل در Dairy Crest، می‌گوید: «پلتفرم خدمات مدیریت شده SolutionsPT به ما امکان دسترسی به بخش فناوری اطلاعات گسترده‌ای را داده است که می‌توانیم هر زمان که نیاز داشته باشیم با آن تماس بگیریم. اگرچه ما یک عملکرد IT شرکتی داریم، احساس کردیم از افزایش پشتیبانی محلی بهره مند خواهیم شد. به عنوان یک تولید کننده مواد غذایی، خرابی و اختلال چیزی است که ما باید سخت تلاش کنیم تا سودآور باقی بمانیم، اما بدون حمایت SolutionsPT، ما زمانی برای نگهداری و نظارت پیشگیرانه و پیش بینی کننده نداشتیم.


«SolutionsPT عملکرد و حیاتی بودن سیستم‌های ما را نظارت می‌کند، مشکلات بالقوه را قبل از اینکه تأثیری بر عملیات ما داشته باشد شناسایی و حل می‌کند. این تیم به‌عنوان توسعه‌دهنده تیم فناوری اطلاعات ما عمل می‌کند و استفاده از سرویس SolutionsPT به ما این امکان را می‌دهد که از صرفه‌جویی در مقیاس و تخصص متخصص تیم استفاده کنیم، امنیت زیرساخت‌های پیشرفته و انعطاف‌پذیری بهبود یافته در برابر بلایا را ارائه کنیم.